To 16.2.2023 klo 20:00 - 23:55
Sawohouse Underground Tarhakuja 1, Kuopio

PROVINSSI JR.: PEHMOAINO, LAURI HAAV, ISAAC SENE, KNIFE GIRL

PROVINSSIJR–KIERTUE KOKOAA YHTEEN TUOREEN SUOMIPOPIN YKKÖSNIMET pehmoaino, Lauri Haav, Isaac Sene ja Knife Girl
Provinssi-festivaalin ennakkoklubi Provinssi Jr aktivoituu 20 vuoden tauon jälkeen. Suomea tammi-helmikuun ajan halkovan klubikiertueen artistikattauksessa nähdään pehmoaino, Lauri Haav, Isaac Sene ja Knife Girl, jotka ovat kukin lunastaneet paikkaansa lyhyessä ajassa maamme keskeisimpien musiikintekijöiden parissa omaperäisellä ja tuoreella soundillaan.

Persoonallisesta indiepopistaan tunnettu pehmoaino singahti TOP-listoille maaliskuussa 2022 julkaistun debyytti-EP:nsä ”kaukana kotoa” saattelemana, jolta jättihitiksi noussutta ”haluun takas mun perhoset” -kappaletta on kuvailtu sukupolvikokemukseksi. Ainutlaatuisen herkkänä ja valovoimaisena live-esiintyjänä tunnettu artisti on lupaillut julkistavansa uutta musiikkia ensi kevään aikana.

Kuluvan vuoden keväällä ilmestyneellä kakkosalbumillaan ”Se viimeinen kesä” räpistä R&B´n ja popin maustamaan äänimaailmaan sukeltanut Lauri Haav tunnetaan pelottoman henkilökohtaisesta ja muuntautumiskykyisestä musiikistaan. Emma-ehdokkuuksillakin huomioitu artisti on tehnyt yhteistyötä muun muassa Gettomasan ja Paperi T:n kanssa.

Viimestään UMK:ssa koko kansan huulille ”Kuuma jäbä” -hitillään noussut Isaac Sene tuo kiertueelle ripauksen soul-vivahteista poppia. Lahjakkaan musiikintekijän tuorein, perjantaina ilmestynyt single ”Oon vaan mä” tarjoilee rouheasti sähkökitaralla maustettua sykkivää soundia.

Kriitikoiden ylistämän debyyttialbuminsa syksyllä 2022 julkaissut Knife Girl on kerännyt suitsutusta musiikkimedioissa kautta maailman. Seikkailulliset ja yllätyksellisetkin kappaleet saavat uuden ulottuvuuden näkemyksellisen artistin luomien melodisten elementtien ansiosta.

Provinssi JR -klubi on järjestetty aiemmin vuosina 1999 ja 2000, jolloin esiintymässä nähtiin muun muassa kotimaisen popkulttuurin kaanonissa paikkansa ikuistaneet Apulanta, Tehosekoitin, Lemonator, Op:l Bastards, Aavikko sekä Giant Robot. Vuonna 2007 Provinssi Junior -klubi esitteli raskaampaa rocksoundia norjalaisen Animal Alphan sekä kotimaisten Bloodpitin ja The Odorantsin muodossa.

Aikataulu:
20:00 ovet
21:00 Knife Girl
21:45 Lauri Haav
22:30 pehmoaino
23:30 Isaac Sene

K-18

Liput: Ennakkoon 25.00 €
Ovelta 30.00 €, mikäli jäljellä.