Ke 8.6.2022 klo 14:00
Kuopionlahden kenttä Kuopionlahdenkatu 12, Kuopio

Puolustusvoimien kesäkiertue 2022

Kuva: Puolustusvoimat

Kalustoesittely järjestetään Kuopionlahden kentällä klo 14.00 alkaen. Näyttelyssä pääset tutustumaan muun muassa Ilmavoimien toimintaan ja varusmieskoulutukseen, johtokeskustoimintaan, ohjaajan varustukseen sekä erilaisiin simulaattoreihin. Lisäksi yleisöllä on mahdollisuus kokeilla ekoaseammuntaa Maanpuolustuskoulutus MPK:n pisteellä.

Kalustoesittelyn ohella luvassa on Hornet-monitoimihävittäjän esityslento klo 17.50–18.00.

Konsertissa Kuopionlahden kentällä esiintyvät:
klo 18.00 Ilmavoimien Big Band solistinaan Heikki Silvennoinen
klo 19.00 Rakuunasoittokunta ja Souls of Women -trio (Iina Mutikainen, Klaara Koivunen, Emilia Vihanto)
klo 20.00 Varusmiessoittokunnan Show Band

Konsertti päättyy noin klo 21.00.

Sotilaskodin myyntipiste palvelee koko tapahtuman ajan.

Yleisölle suositellaan saapumista jalkaisin, pyörällä, tai julkisella liikenteellä.

Liput: Vapaa pääsy.