Ke 28.6.2023 klo 19:00
Kesäteatteri Tammenranta Liljantie, Hiltulanlahti

Rajaralli

Kuva: Kesäteatteri Tammenranta

Simo Ojasen kirjoittama ja Jukka Kolehmaisen ohjaama Rajaralli vie katsojat keskelle tunteiden värittämää juhannusaattoa, joka todellisuudessa on kaukana seesteisestä keskikesän juhlasta.

Hulvattomassa komediassa kaksi naapurussukua selvittelee välejään sukupolvien voimin.

Postinhaku on päivätaistelua ja rajapyykkien siirtely on tuhatvuotista öistä sotaa pyhänsä ja arkensa, onneksi ruokatauko tuo välirauhan. Kun tulta ja tappuraa lietsovat sanatkaan eivät riitä, kelpaa aseeksi kaikki kättä pidempi. Omaa maata ja rautakankea puolustetaan, vaikka sitten leipälapiolla, jos muuta ei satu olemaan lähettyvillä.

Mitä olisi juhannusaatto ilman nuorta romantiikkaa? Vahinko vain, että sen vallassa ovat aivan vääränsukuiset. Nuoriso joutuu erottelemaan vanhaa, vähän liian intensiivisestikin yhteistä nuoruuttaan muistelevaa sukupolvea toisistaan. Keskimmäinen sukupolvi pääsee myötäelämään kolkkoja kohtaloitaan.

Villiintyykö monet miehet oikeasti juhannuksena ja pitääkö kuulla käen kukunta hyväksi enteeksi?

Jos Rauhanperän emännät alkavat nostella punnuksia, miesten puntit varmasti tutisevat. Siltä ei säästyisi oman kylän miehet, ei muualta tulevat turistit eikä edes koko valtion johto. Toivotaan, että tämä juhannus on rauhallisempi. Viime vuonna juhannuksen saldona oli kolme tikkiä terveyskeskuksessa.

Tule nauttimaan ensikesänä 27.6. alkaen Kesäteatteri Tammenrannan ainutlaatuisesta tunnelmasta, jossa Vehmasmäen Nuorisoseuran näyttelijät tekevät teatteria tosissaan, mutta harrastusmielellä sekä kesäisellä kielellä.

Näytelmän ohjaa Jukka Kolehmainen ja puvustuksesta vastaa Kirsi Robertson. Näytelmän tuottaa Vehmasmäen Nuorisoseura.

Esitykset kesällä 2023

Ti 27.06. klo 19.

Ke 28.06. klo 19.

To 29.06. klo 19.