La 2.10.2021 klo 13:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Rintamamiestalo

Kuva: Antti Karppinen

Kari Heiskasen tunnevoimaisessa uutuudessa rokki soi ja perheen liitokset natisevat.

Otto ja Maria Haverisen lapset käyvät jakamaan perinnöksi jäänyttä rintamamiestaloa, kun saavat kuulla että heillä on veli.

Siitä alkaa paluu menneisyyteen, joka vähitellen paljastaa salaisuutensa, vuosia sitten päättyneen sodan jäljet vanhemmissa, lasten surun ja onnen hetket sekä arjen kauneuden talossa, joka oli täynnä rakkautta.

Kuljemme tarinan myötä ajassa taaksepäin vuosikymmen kerrallaan – Otto ja Maria nuortuvat, Jaakko, Hannele ja Vili muuttuvat lapsiksi. Tunnistamme radiosta tulvivat iskelmät, näemme nuoruuden sokean ehdottomuuden ja lapsuuden satumaailman – ja viimein päädymme keväiseen iltaan, jolloin talon perustus on juuri valettu. Maria odottaa ensimmäistään, vastikään sodasta palannut Otto on voimissaan ja molemmat täynnä uskoa tulevaisuuteen. Naapurissa rakentavat Reiska ja Elma omaa taistelutannertaan, jonka melskeet usein yltävät aidan yli.

Tarinan alku on näytelmän loppu ja hän, jolle tarinaa kerrotaan, ymmärtää enemmän. Mutta kuten elämässä aina, kukaan ei kertonut – alussa.

Rooleissa: Mikko Rantaniva, Johanna Jauhiainen, Toni Harjajärvi, Sari Harju, Sohvi Roininen, Santeri Niskanen, Ari-Kyösti Seppo, Sari Happonen, Atte Antikainen, Mikko Paananen, Lina Patrikainen ja Katri-Maria Peltola.

Lapsiavustajat: Aleksi Kuosmanen, Oliver Mäensivu, Riitu Malinen, Tara Lipponen, Inari Nissinen, Hilla Väätäinen, Viljami Varis, Arijus Sereckis, Jaakko-Juhani Kuokkainen, Vilho Natunen, Oiva Väätäinen, Dovas Sereckis, Aida-Maya Vuori ja Saana Kutvonen.

Liput: 35,50 € / peruslippu
33,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varusmiehet, lapset (alle 16-vuotiaat)
31,50 € / ryhmät (väh. 20 hlöä), pyörätuolit