La 9.10.2021 klo 18:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Saako olla sardiini (ensi-ilta)

Kuva: Kuopion kaupunginteatteri

Farssin nykyklassikko täynnä vauhtia ja äkkijyrkkiä yllätyksiä.

Ensimmäisen näytöksen kehnohko teatteriporukka harjoittelee floppikomediaa, jonka ensi-illan pitäisi olla seuraavana päivänä. Joutuuko lopen uupunut näyttämömies paikkaamaan juoppoa näyttelijää, kuka taas on pettänyt ja keitä kaikkia, keiden kanssa ohjaajalla on suhteita ja valtasuhteita ja miten katastrofeista noustaan. Ovet paukkuvat, yksinäinen sardiinilautanen harhailee päämäärättömänä.

Toinen näytös kiepsauttaa näyttämökuvan ympäri: Kuukausia myöhemmin, kun yleisö on salissa ja esitys käynnissä, kulissien takana sykkii aivan oma ja hämmästyttävä elämä.

Näyttelijät, tarpeisto, koko koneistomme on tässä vauhdissa kovilla, mutta katsoja saa nauttia farssin nopeista käänteistä ja tarinan kirkkaudesta. Ja työryhmämme huikeasta osaamisesta. Teatterimme tilasi Mikko Koivusalolta uuden suomennoksen, “hauskin koskaan kirjoitettu farssi” säkenöi myös repliikeissään! Noises off -nimellä tunnettu näytelmä on naurattanut monella mantereella satojatuhansia katsojia, sen huumori on universaalia.

Rooleissa: Mari Turunen (vier.), Atte Antikainen, Lina Patrikainen, Toni Harjajärvi, Katri-Maria Peltola, Ari-Kyösti Seppo, Mikko Rantaniva, Santeri Niskanen ja Sohvi Roininen.

Alkuperäinen valokuva: Antti Karppinen
Kuvan käsittely: Karri Lämpsä ja Iisa Manninen