La 16.7.2022 klo 13:00
Kuopion Matkustajasatama Makasiininkatu 1, Kuopio

Saimaan höyrylaivojen regatta

Kuva: Suomen Höyrypursiseura ry

Saimaan höyrylaivojen regatta järjestetään Kuopion matkustajasatamassa lauantaina 16.7. klo 13 alkaen. Yleisöllä on mahdollisuus tutustua aluksiin klo 14-16.

Saimaalla on noin 30 toimintakuntoista höyrylaivaa ja niistä noin 20 alusta miehistöineen saapuu Suomen Höyrypursiseuran vuosittain järjestämään tapahtumaan. Höyrylaivat viettävät yön Vehmersalmen satamassa, josta ne lähtevät lauantaiaamuna juhlallisesti kohti Kuopion matkustajasatamaa. Laivojen kulkuetta voi seurata veneilytapahtumana vesireitillä omilla veneillä tai Kallaveden rannoilla.

Tapahtuman aikataulu lauantai 16.7.2022
10.00 Veneilytapahtuma, alukset lähtevät Vehmersalmelta
13.00 Alukset kiinnittyvät Kuopion matkustajasataman laituriin
14-16 Alukset avoinna yleisölle

Tule tutustumaan historiallisiin höyrylaivoihin!