Tapahtuma on vuodelta 2022.

La 17.12.2022 klo 18:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Sara

Kuva: Sampo Jaakkola

Uusi kantaesitys on taidetta ja Sara Hildénin elämää pohtiva näyttämöteos.

Mikä ajaa ihmisen työskentelemään kuin hullu?
Mikä on taiteen hinta naisten takeissa arvioituna?
Miksei esityksen nimi ole ”Erik”?
Sara Hildén (1905-1993) tunnetaan lujatahtoisena muodin liikenaisena ja merkittävänä nykytaiteen tukijana ja kerääjänä. Sara Hildénin säätiö omistaa tällä hetkellä merkittävän modernin taiteen ja nykytaiteen kokoelman, noin 8000 taideteosta.

SARA on kokeneen näyttelijän tulikaste. Monologin sijaan kyseessä on polylogi, jossa yksi esiintyjä antaa äänen ja hahmon useille henkilöille.

Teos on yhteistyö, joka nähdään Kuopiossa omina esityssarjoinaan sekä kaupunginteatterissa että taidemuseossa, minkä jälkeen se on tilattavissa kiertueelle.

Lavalla Virpi Rautsiala

Liput: 23 € / peruslippu
21 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (alle 16v), työttömät, varusmiehet
18 € / ryhmät, pyörätuolit.
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.