La 22.10.2022 klo 20:00 - 23:00
Sawohouse Underground Tarhakuja 1, Kuopio

Scandinavian Music Group

Scandinavian Music Group julkaisee uuden albumin elokuussa ja lähtee sen myötä 20-vuotisjuhlakiertueelle!

Rakastettu Scandinavian Music Group on ihastuttanut kuulijoita omaäänisellä musiikillaan jo kaksikymmentä vuotta. Yhtye julkaisee elokuussa yhdeksännen studioalbuminsa ja lähtee sen myötä 20-vuotisjuhlakiertueelle.

SMG on kulkenut pitkän uransa aikana viileän kitararockin kautta folk-lauluihin ja jatkanut sitten eleganttiin taidepoppiin. Yhtyeellä on ollut tapana haastaa itsensä irrottautumalla aika ajoin vanhoista kaavoistaan. Musiikin ytimessä ovat kuitenkin aina pysyneet kitaristi Joel Melasniemen melodiat ja solisti Terhi Kokkosen sanoitukset, joista kuulija ei voi erehtyä.

Elokuussa ilmestyvä yhdeksäs albumi on yhtyeen albumitrilogian viimeinen osa. Trilogian kaksi ensimmäistä osaa ovat levyt Terminal 2 (2014) ja Baabel (2015).

Tuoreimpana maistiaisena levyltä saatiin 25.3. ilmestynyt single Clemensia. Tekijöidensä mukaan Clemensia saattaa olla yksi Scandinavian Music Groupin oudoimmista kappaleista. Samalla se on heille kuitenkin hyvin erityinen. Se on ylistyshymni rakkaudelle, armolle ja anteeksiannolle.

Livenä Scandinavian Music Group esiintyy seitsemänhenkisenä orkesterina, jossa soittavat

Terhi Kokkonen – laulu
Pauliina Kokkonen – laulu