Tapahtuma on vuodelta 2023.

Pe 20.1.2023 klo 20:00
Ravintola Ottopoika Kauppakatu 40-42, Kuopio

Seriously Heavy 2023: Galvanizer, EOUI, Goatburner

Kuva: Ravintola Ottopoika

Galvanizer, Goatburner ja Eradication of the Unworthy Infants lähtevät kattavalle yhteiskiertueelle tammikuussa 2023. 2010-luvulla perustetut undergroundskenessä vakaata jalansijaa saaneet death metallin parissa toimivat aiemminkin samoilla lavoilla soittaneet yhtyeet saapuvat Ottopoikaan.

GALVANIZER

Lounais-Suomen death metal hyökkäysryhmä Galvanizer perustettiin vuonna 2013. Tuolloin triona toiminut yhtye sai maailmanlaajuista huomiota hurjista live-esiintymisistä ja vanhan liiton tyylistään. Blast beatit, suoliston mutkalle saavat bassokuviot, tuhdit riffit, korvia raastavat vokaalit ja korvamatomelodiat lyövät kättä yhtyeen osaavissa käsissä. Death metal ja grindcore yhdistyvät saumattomasti ja kun yhtyeen esikoisalbumi "Sanguine Vigil" näki päivänvalon 2018, heidät huomattiin laajemmin myös ulkomailla, jonka jälkeen vuorossa olivat esiintymiset mm. Tanskan Kill-Town Deathfestissä ja Tokiossa Asakusa Deathfestissä. Seuraavana vuonna kierrettiinkin jo Eurooppaa yhdysvaltalaisen Funebrarumin kanssa ja myös toinen albumi alkoi saavuttaa muotonsa. "Prying Sight of Imperception" julkaistiin 2021 ja otettiin erittäin lämpimästi vastaan death metal piireissä ympäri maailman. Nyt vuonna 2022 nelikoksi muuntautunut yhtye on hurjassa keikkakunnossa ja onkin ottanut vauhdilla kiinni koronan aiheuttamia keikattomia ajanjaksoja, soittaen monia festarikeikkoja kuten Obscene Extreme Fest, Netherlands Deathfest, Helsinki Deathfest ja monia muita. Seuraava vuosi alkaa myös järeästi, Galvanizerin luotsatessa "Seriously Heavy 2023" Suomen kiertueen tammikuussa seitsemälle paikkakunnalle.

ERADICATION OF THE UNWORTHY INFANTS

Kuuden singlen ja split-albumin julkaisemisen jälkeen EOUI julkaisi vihdoin täyspitkän esikoisalbumista "Change is Good" (2022). Debyyttialbumi merkitsi yhtyeelle erityistä käännekohtaa, sillä se antoi heille materiaalia lavojen valloittamiseen. EOUI on viimeisen kahden vuoden aikana esiintynyt kuudessa eri maassa ja ovat ylpeitä saadessaan palata lavoille pahamaineisten yhtyeiden kuten Goatburner ja Galavnizer kanssa levittämään "Change is Good" -juhlaa sekä varmistamaan, ettei mikään kaupunkin jää sen vahingoittamatta.

GOATBURNER

Kaos (kitara, laulu) ja Spider (rummut) perustivat Goatburnerin vuonna 2017 luomaan omanlaisen äänivallin death metallin, sludgen ja powerviolencen ihmeellisestä maailmasta. Yhtyeen jäsenet tunnetaan hyvin myös heidän muista tekemisistään (mm. Rotten Sound, Ratface, Pikakassa, Baltimor) ja ovat ehtineet jo melkoisen paljon lyhyen olemassaolonsa aikana. Festivaaliesiintymisiä on mm. Tuskasta, Obscene Extremestä (CZ), Helsinki Deathfestistä, Akateemiselta Heviristelyltä. Yhtye on myös kiertänyt Euroopassa 2022 kesällä ja Pohjois-Euroopassa 2018 syksyllä. Äänitepuolella Goatburner on julkaissut kaksi EP:tä eli "Time to Burn":in (2018) ja "Danger" (2022) sekä kokopitkän debyyttialbumin "Extreme Conditions" (2019). Yhtye on parhaillaan studiossa toisen albumin parissa. Goatburner toimii myös livenä duona useamman vahvistimen ja hurjan rumpumyllytyksen voimin.

Liput: 10 €