Tapahtuma on vuodelta 2022.

Pe 4.11.2022 klo 19:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Sisar

Kuva: Sampo Jaakkola

Mikko Rantaniva on kirjoittanut näytelmän kahdelle naiselle ja myös ohjaa sen!

Teatterimme luottonäyttelijä, suurten roolien kiitetty kantaja on lähtenyt aivan uudelle seikkailulle. SISAR on hämmentävä, kiinnostava ja katsojansa koukuttava teksti.

Kaksi vahvaa ja moneen taipuvaa naisroolia. Sisarukset, niin erilaisia, niin vahvasti toisiinsa sidottuja.

Nämä naiset eivät jää miesten varjoon, he ovat keskiössä. Lopputulos on jännittävä, syvästi koskettavakin. Se kantaa arvoituksia ja piirtää kuvan aikamme Suomesta, jossa yksinäisyys tai pelko yksin jäämisestä koskevat monia. Meidän jokaisen ympärillä on myös näkymättömiä, omalla tavallaan kelkasta kierähtäneitä lähimmäisiä.

Kirjailija Rantanivan sanoin: ”Mistä on pieni sisar tehty? Rakkaudesta, ilosta, riemusta, huumorista, haaveista, rohkeudesta, mielikuvituksesta, turvallisuuden tunteesta, turvattomuudesta, peloista, hauraudesta, aggressiosta, surusta, yksinäisyydestä, särkyvyydestä, menetyksestä, menneisyydestä. Niistä on myös iso sisar tehty.”

Rooleissa Riina Björkbacka ja Johanna Jauhiainen (vier.)

Liput: 27,50 € / peruslippu
25,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (alle 16v), työttömät, varusmiehet
23,50 € / ryhmät, pyörätuolit.
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.