La 24.4.2021 klo 18:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Tankkien kesä

Kuva: Kuopion kaupunginteatteri

Tankkien kesä on dramatisointi suositusta Sirpa Kähkösen Kuopio-sarjasta. Se kertoo romaaneista tutuista Tuomen sisaruksista, Ensio Mertasesta, Edith Vallista, Juho Tiihosesta, Mizzistä, tohtori Kelosta, Tatrasta ja puutalokortteleista, jotka yrittävät selvitä ja toipua vaikeista sota-ajoista.

Tankkien kesä kertoo ystävyydestä, suurista iloista, suurista suruista, väkevistä tapahtumista kohtalokkaina aikoina. Sen aikajänne sitoo jatkosodan ja vuoden 1968 Prahan tapahtumat eeppiseksi kertomukseksi syyllisyydestä, muistamisesta, selviytymisestä ja anteeksiannosta.

Näytelmän pohjana on käytetty romaaneja Neidonkenkä, Hietakehto ja Tankkien kesä.