Pe 22.4.2022 klo 12:00 - 13:00
Kuopion kaupunginteatteri, Yläaula Niiralankatu 2, Kuopio

Tanssiteatteri Minimi: Kulttuurikeitto - Peli

Kuva: © Mikko Kaukonen / Tanssiteatteri Minimi

Tanssiteatteri Minimin Kulttuurikeitto on tunnin mittainen lounastapahtuma, jossa keittolounaan lisäksi nautitaan tanssi- tai teatteriesitys. Kulttuurikeittojen lounaan valmistuksesta vastaa Teatteriravintola Ofelia.

Korvaamattomat-dueton Peli on tanssiteos, joka käsittelee loputonta kilpailua, yksin pärjäämistä ja yhdessä toimimista. Tämä huolellisesti laadittu peli vaatii täsmällisyyttä, tunnollisuutta ja tarkkuutta, vaikka huijaaminenkin saattaa olla sallittua. Pelissä hypitään, huhkitaan ja haastetaan kunnes lopussa häämöttää maaliviiva - mutta mikä on voitto ja kuka oikeasti on voittaja?

Virva Torkko-Muñozin ja Noomi Forslundin luoman pelikuplan sisällä käsitellään olemisen teemoja, nykypäivän suorituskulttuuria ja joskus päätöntäkin kilpailua. On pelinappuloita, pelivälineitä, rooleja, ohjaimia ja ohjaajia. Mielikuvitusmaailmaa rajoittaa peleistä tutut ja turvalliset raamit, ohjeet ja säännöt. Mutta kuka oikeasti on pelaaja ja kuka peli? Kuka päättää ja ohjaa, kuka seuraa ja suorittaa? Pelaammeko yhdessä, erikseen, toisiamme vastaan vai samana joukkueena? Tässä kaduille ja julkisiin tiloihin suunnatussa tanssiteoksessa juostaan kunnes pilli viheltää, aika kilahtaa ja maali vilahtaa.

Minimin omaa tuotantoa oleva koko perheen tanssiteos on viihdyttävä, värikäs ja nyrjähtänyt kilpajuoksu kohti maalia. Se on mukaansatempaava pelimaailma täynnä lempeyttä ja vilpittömyyttä. Tekijät ovat inspiroituneet mm. Candy Crush Sagasta, omista kokemuksistaan 2020-luvun Suomessa elävinä naisina ja Ranskalaisista Pastilleista.

Esitystiedot:

• Pe 22.4.2022 klo 12.00

Esitykset järjestetään vallitseva koronatilanne ja viranomaisohjeet huomioiden. Tapahtuman kesto on n. 1 h, ja se on suunnattu koko perheelle.

Tiedustelut: minimi@minimi.fi | 044 066 7338

Liput: 21 € (esitys + keitto + kahvi / tee) / 13,50 € (ilman lounasta) // www.lippu.fi