Su 22.8.2021 klo 14:00
Maxim Haapaniemenkatu 34, Kuopio

Tätini ja minä

Kuva: Maxim Kuopio

Tätini ja minä on kuolettavan hauska virtuoosinäytelmä kahdelle näyttelijälle. Näytelmä kulkee draaman, komedian ja satiirin mutkaisilla, mutta ah, niin antoisilla poluilla. Miespäähenkilö Kemp on tullut tapaamaan tätiään kolmenkymmenen vuoden tauon jälkeen, koska täti on kirjoittanut hänelle kirjeessä olevansa kuolemaisillaan. Mitkä ovat Kempin motiivit vierailuun? Entäpä tädin syyt kirjeen kirjoittamiseen?

Kuopiolaiset näyttelijät Virpi Rautsiala ja Antti Heikkinen ovat Savossa ja laajemmaltikin tunnettuja ja taidoiltaan tunnustettuja, jopa rakastettuja, teatterin ammattilaisia. Alkusysäys Tätini ja minä -näytelmän tekemiseen tuli juuri heiltä. Parivaljakko tapasi 2016 Kuopion kaupunginteatterin sukuvika-farssissa näytellessään äitiä ja poikaa ja huomasivat pitävänsä toisistaan ja ajattelevansa teatterin tekemisestä samansuuntaisesti. Näin ajatus yhteisestä produktiosta jäi kytemään.