La 1.10.2022 klo 12:00
Kuopion kaupunginkirjasto Maaherrankatu 12, Kuopio

Tekijähaastattelu: sarjakuvataiteilija Petteri Tikkanen

Kuva: Tuulos Anssi Viljakainen

Tekijähaastattelussa iisalmelainen sarjakuvataiteilija Petteri Tikkanen.

Haastattelua voit seurata pääkirjaston 2. kerroksen lavan luona tai etänä Kuopion kaupunginkirjaston Facebook-sivulla livestriimin kautta Link icon Linkki

Sarjakuva- ja performanssitaiteilijana sekä kuvittajana työskentelevä Tikkanen on uransa aikana palkittu lähes kaikilla mahdollisilla alan palkinnoilla, mm.: Kemin valtakunnallinen sarjakuvakilpailu (1997 ja 1998), Sprinttistripin SM-kilpailu (2005), Sarjakuvafinlandia (2010) ja Puupäähattu (2020).

Keskeisimmän osan Tikkasen tuotannossa muodostavat osittain omaelämäkerralliset Kanerva- ja Eero-sarjat sekä Black Peider -supersankaripainijahahmo. Tänä vuonna ensi-iltansa on saanut myös Black Peider -lyhytelokuva. Tikkanen tunnetaan lisäksi kuvituksen opettajana sekä yleisesti positiivisena tyyppinä.

Haastattelemassa sarjakuva-aktiivi Laura Kokko.

Tule kuulemaan monitoimimiehen urasta ja innostu sarjakuvista!

Haastattelu järjestetään yhteistyössä Kuopion Sarjakuvatapaamisten kanssa. Haastattelu on osa AVI:n rahoittamaa Kuopion kaupunginkirjaston Demokratiatyön askelkuvioita kirjastossa -hanketta.