La 6.5.2023 klo 13:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Tiitiäisen metsä

Kuva: Silja-Maria Wihersaari

Perustuu Kirsi Kunnaksen samannimiseen kirjaan ja mukaan on otettu mausteita hänen muistakin teoksistaan.

Metsäistä menoa, pienen hiiren hiukahduksia ja siilin tuhinaa. Höpsö Peikko ja pikkulikka Marjamittuinen vievät pienet ja suuret katsojat seikkailulle metsän vuodenaikojen läpi.

Tapaamme runon taikavoimin monia metsän eläimiä, kilttejä kummituksia ja kuusenlatvassa nukkuvan Tiitiäisen, metsäläisen, tuon tutun pienen menninkäisen.

Teatteri pyysi keväällä -20 akateemikko Kirsi Kunnakselta lupaa saada sovittaa näyttämölle hänen uuden teoksensa Tiitiäisen metsä. Miten iloinen hän pyynnöstä olikaan! Hänestä nämä runot – sekä tutut että vähän vieraammat - heräävät eloon juuri näyttämöllä, ääneen esitettyinä.

Kirjailijan kuolema viime marraskuussa tuo esitykseemme kauniita ja haikeita merkityksiä: Lasten tutustuttaminen suomalaiseen metsäluontoon on nyt myös Kuopion kaupunginteatterin rakkauden- ja kunnianosoitus kirjailijan elämäntyölle.

Rooleissa Riina Björkbacka, Sari Harju, Toni Harjajärvi, Santeri Niskanen ja Sohvi Roininen.

Liput: 25,50 € / peruslippu
16,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (alle 16v.), työttömät, varusmiehet
13,50 € / ryhmät (väh. 20hlö), pyörätuolit
60 € / pienryhmä 4hlö (väh. 1 aikuinen ja 1 lapsi)
Avustajat veloituksetta, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.