4.6. - 20.6.
Galleria Ars Libera Maaherrankatu 3, Kuopio

Tina Willgren: After Hours

Kuva: Tina Willgren: After Hours

"Second Life -virtuaalimaailman tökkivien tanssilattioiden inspiroimana tein After Hours -teoksen digitaalisen maailman pelimoottorilla, ja tallensin siellä tapahtuvat tapahtumat virtuaalikameroilla. Se on pirstaleisten avatarien, keskeneräisten 3D-hahmojen, levinneiden ruumiinosien ja vaatepalasten täyttämä vääristynyt diskoteekki, liikkeelle laitettuna. Esiin tulee keskeneräinen maailma joka heijastelee aikojemme teknologian nopeaa kehitystä, jonka yhteydessä monenlaiset virtuaaliset muodot tulevat nopeasti muutetuiksi ja hylätyiksi antaakseen tilaa uusille. After Hours -aikana saatamme nähdä välähdyksiä ja vääristymiä katoamisen partaalla olevista virtuaalimaailmoista, uusien maailmojen syntymisiä, ja epätäydellisyyksien tanssia niiden välillä."

Biografia:
Tina Willgren on pääasiassa liikkuvan kuvan parissa työskentelevä kuvataiteilija. Hän asuu ja työskentelee Tukholmassa, Ruotsissa, missä hän suoritti taiteen maisterin tutkinnon Kuninkaallisessa taideinstituutissa (Kungl. Konsthögskolan) vuonna 2005. Videoissaan ja installaatioissaan Willgren tutkii mielen ja kehon suhdetta nykymaailmaan. Viimeaikaisia aktiviteetteja muun muassa osallistuminen tapahtumiin "Pantalla Rota" (Belgrado, Argentiina), "Single Channel TV" (Burlington, Vermont, USA) ja "An Ordinary Day Film Festival" (Studio44, Tukholma, Ruotsi.)

Auki: ke–pe 14–18 + la–su 12–17

Liput: Vapaa pääsy