To 8.12.2022 klo 13:00 - 15:30
Kuopion pääkirjasto, kokoussali 1. kerros Maaherrankatu 12, Kuopio

"Tuntuu kuin olisi ilman toista sukkaa" - Näkökulmia nuorten yksinäisyyteen

Kuva: Vilma Sappinen / SPR

Nuorten yksinäisyys on lisääntynyt huolestuttavalla tavalla viimeisten vuosien aikana. Tapahtumassa kuullaan uusinta tutkimustietoa nuorten yksinäisyydestä sekä keinoja helpottaa yksinäisyyden tunteita ja sosiaalisiin tilanteisiin liittyvää jännitystä. Tapahtuman puhujina kuullaan mm. EduRESCUE -hankkeen projektitutkijaa Venla Panulaa, sosiaalisen median yrittäjää Saara Närää sekä Punaisen Ristin ja Kuopion kriisikeskuksen asiantuntijoita.

SUOMEN PUNAINEN RISTI:
”Tuntuu kuin olisi ilman toista sukkaa” – näkökulmia nuorten yksinäisyyteen
8.12. klo 13:20-15:30

WEBINAARIN OHJELMA:

13:00 Kahvitarjoilu

13:20 Päivän aloitussanat, Eveliina Yli-Rahnasto, Suomen Punainen Risti

13:30 Nuorten yksinäisyys tutkimuksen valossa, Venla Panula, Projektitutkija EduRESCUE / Jyväskylän  yliopisto, väitöskirjatutkija, Turun yliopisto

14:00 Kohtaa yksinäinen mieli, Yksinäisyystyö Pohjois-Savossa-hanke, Hanna Holopainen ja Inka Pironetti, Kuopion Kriisikeskus

14:15 Miten yksinäisyys vaikuttaa terveyteemme? Saara Närä, terveystieteen maisteri ja sosiaalisen median yrittäjä

14:30 Kaveritaidot ja niiden vaikutus yksinäisyyteen, Nina Ekonoja ja Anja Saksola, Suomen Punainen Risti

14:45 Paneelikeskustelu: Miten nuorten yksinäisyyttä voi ehkäistä?

Muutokset ohjelmaan ovat mahdollisia.

Ilmoittautuminen:Ennakkoilmoittautumiset kahvitarjoilun vuoksi: Link icon Linkki