Tapahtuma on vuodelta 2022.

La 22.1.2022 klo 13:00
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Ulkomaalainen

Kuva: Kuopion kaupunginteatteri

Charlie on ujo, tapotavallinen mies, joka lähtee ystävänsä kanssa aviokriisiään pakoon Georgiaan, Amerikan syvään etelään. Vieraitten ihmisten pulinaa, uteluita – niitä ei Charlie-parka nyt jaksa. Eikä hermolomalla ole pakko!

Miehet narraavat majatalonsa rempseää emäntää, että Charlie ei mukamas ymmärrä paikallisten kieltä. Hänelle voi siis tunnustaa rikoksiaan ja aviorikoksiaan. Hän on kuin nyrkkeilysäkki, johon sopii mätkiä kaikkein ikävimmätkin näkemyksensä muista ihmisistä. Äkkiä ollaankin vaaran vesillä: ulkomaalainen tarkoittaa monille arvotonta, pelättävää ja halveksittavaa. Yllättävä thrillerimäinen tarina on kuitenkin ennen muuta huikea, nerokas komedia. Hyvin kirpein, hyvin ajankohtaisin yhteiskunnallisin maustein.

Rooleissa: Lari Halme (vier.), Toni Harjajärvi, Santeri Niskanen, Mikko Paananen, Seija Pitkänen, Ari-Kyösti Seppo ja Sohvi Roininen.

Liput: 35,50 € / peruslippu
33,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (0-16v), työttömät, varusmiehet
31,50 € / ryhmät, pyörätuolit.