La 10.9.2022 klo 00:00
Väre Areenalla Kaartokatu 13, Kuopio

Vaahteramalja XLIII

Kuva: Vaahteraliiga

Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto on valinnut Vaahteramalja XLIII-loppuottelun isäntäkaupungiksi Kuopion. Syyskuun 10. päivänä pelattavan ottelun isännöinnistä käytiin neuvotteluja kolmen kaupungin kanssa.

Amerikkalaisen jalkapallon loppuottelu Vaahteramalja pelataan kaudella 2022 Kuopiossa Väre Areenalla. Järjestyksessään 43. Vaahteramalja pelataan nyt neljättä kertaa pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Edelliset kaksi loppuottelua on järjestetty Lahdessa ja kausi 2019 päätettiin Tampereen Ratinassa.

SAJL:n puheenjohtaja Roope Noronen kertoo isäntäkaupungin valintaprosessista näin:

-Vaahteramaljan pelaaminen Kuopiossa 2022 jatkaa ennen korona-aikaa luotua strategiaamme tapahtuman kierrättämisestä eri puolilla Suomea. Steelers on tehnyt hienoa lajityötä alueella ja yhteistyö Kuopion kaupungin kanssa mahdollistaa tapahtuman edelleen kehittämistä. Vaahteramalja 2022 viikonloppu Kuopiossa tulee varmasti olemaan vierailemisen arvoinen.

Kuopion kaupungin markkinointijohtaja Kirsi Soininen on tyytyväinen jenkkifutiksen loppuottelun saamisesta kaupunkiin:

– Kuopion kaupunki on äärimmäisen ylpeä saadessaan isännöidä vuoden 2022 Vaahteraliigan loppuottelua täällä hallitsevan Suomen mestarin, Steelersin kotikaupungissa. Kuopiossa on meneillään joukkuepalloilun boomi ja Vaahteramaljasta odotetaankin koko perheen tapahtumaa oheisohjelmineen.