To 6.10.2022 klo 11:00 - 16:00
Kuopion kaupunginkirjasto Maaherrankatu 12, Kuopio

Vanhustenviikon ohjelmaa pääkirjastolla

Kuva: Kuopion kaupunginkirjasto

Valtakunnallista Vanhustenviikkoa vietetään Kuopion pääkirjastolla lokakuun alussa. Tervetuloa osallistumaan viikon tapahtumiin maanantaina 3.10. ja torstaina 6.10.!

Mukana tapahtumissa kaupunginkirjaston lisäksi ovat Kuopion kaupungin liikunnanohjaajat, Fysiosenior ja Kotisenior sekä Savonetti.

OHJELMA MA 3.10.
klo 15–15.45
Tuolijooga (kaupungin liikunnanohjaajat), aikuistenosaston esiintymislava

OHJELMA TO 6.10.:
klo 11–11.45
Luento: Ikääntyvän hyvinvointi (yhteistyössä Fysiosenior), kokoussali.
Samaan aikaan kokoussalin edessä mahdollisuus maksuttomiin verenpaineen
ja verensokerin mittauksiin (yhteistyössä Kotisenior).

klo 11.45–12.15
Kirjasto esittelee lukemisen apuvälineitä (kokoussali)

klo 12–14
Nina Alvejärvi Kuopion museolta esittelee Luonto vierailulla -paketteja pääkirjaston ala-aulassa.
Paketeissa on mukana Luonnontieteellisen museon lintu-, hyönteis- ja kasvinäytteitä sekä kirjaston aineistoja, kuten runoja, kaunokirjallisia tekstejä, tietokirjoja tai äänitteitä, joiden avulla saadaan erilaisia näkökulmia museon näytteisiin. Luonto vierailulla -paketit ovat varattavissa museon kautta lokakuun ajan ja ne ovat tarjolla palvelutalojen käyttöön.

klo 12.30–13.15
Tuolijooga (kaupungin liikunnanohjaajat) aikuistenosaston esiintymislava

klo 13–16
Digipelastusseura Savonetti:
Digiaalloille-tapahtuma, jossa autetaan digihätään joutuneita monin tavoin (kokoussali)

Tapahtumaan liittyvät tietoiskut:

-Tilaisuuden avaus
-Miksi hypätä digiaalloille
-Apua ja tukea laitehankintaan
-Ummikkona digisyövereihin
-Turvallinen pankkiasiointi diginä

Asiaosuudet toteutetaan striimattuna useille paikkakunnille, kokoussali toimii lähikatsomona. Luento-osuuden jälkeen on mahdollisuus henkilökohtaiseen neuvontaan.

Osallistuminen on maksutonta eikä ennakkoilmoittautumista tarvita!