Ti 30.8.2022 klo 18:00 - 20:00
Kuopion tori, Siskotyttö Kauppakatu 45, Kuopio

Viehättävä Valkeinen ja hurmaava Hatsala -kävelykierros

Kuva: Kuopion Oppaat ry

Valkeisenlammen ranta-alue muodostaa viehättävän Valkeisenpuiston, jonka vanha historiallinen sairaala-alue on muuttumassa asuinkäyttöön.

Hatsalan tunnetuin alue on valtakunnallisestikin merkittäviin rakennettuihin ympäristöihin kuuluva kasarmialue.

Kierroksen lopuksi tutustumme Sankaripuistoon, missä lepäävät sotiemme sankarit sekä vanhaan hautausmaahan leposijansa saaneet useat kaupungin kehitykseen vaikuttaneet henkilöt. Kierroksen pituus on n. 2,5 km.

Kierrokset toteutuvat yhdelläkin osallistujalla.
Lähtöpaikka: Kauppatorilta Siskotyttöpatsaan vierestä

Liput: Opastetun kävelykierroksen hinta on 10 €/hlö, käteismaksu oppaalle tai ennakkoon ostettuna verkkokaupasta.