Tapahtuma on vuodelta 2022.

Pe 18.2.2022 klo 19:15
Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

Viikset

Kuva: Sampo Luukkainen

Teatterinjohtaja Maxim Teljakov valjastaa nelivaljakot ja karauttaa Nikolai Gogolin omaperäiseen maailmaan.

Kuin humalaisen ajurin ohjaamana Teljakovin valjakot harhailevat ristiin rastiin läpi kirjailijan teosten ja henkilöhistorian.

Teljakov yhdistää taiteen ja tosielämän, ottaa totta sieltä, tarua täältä ja keksii loput itse.

Esityksen labyrintissa harhaileva Teljakov sekoittuu roolihenkilöiden ja esiintyjien viiksekkäisiin hahmoihin ja lava täyttyy ihastuttavasta eriskummallisuudesta.

Viikset ei ole sikermä Gogolin parhaita paloja. Se ei ole elämäkerta. Viikset on tislattua Gogolmaista hulluutta.

"Todellisinta minussa ovat viikseni" - Maxim Teljakov, Novgorodin Taiteellisen Teatterin johtaja

Esiintyjä Mika Juusela

Kuva Sampo Luukkainen
Kesto 1h 10min, ei väliaikaa

Liput: 25€ / peruslippu
23€ / eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varusmiehet, lapset (alle 16-vuotiaat)
20€ / ryhmät (väh. 20 hlöä), pyörätuolit
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.