To 7.10.2021 klo 16:30 - 19:30
Kylpylähotelli Kunnonpaikka Jokiharjuntie 3, Vuorela
Pohjois-Savon lastensuojelun kehittämisyksikkö

VILKKAAT JA PUUHAKKAAT LAPSET PERHEESSÄ Kuinka tukea neuropsykiatrisesti oireilevaa lasta arjessa

Kuva: Pohjois-Savon lastensuojelun kehittämisyksikkö

Tervetuloa kuulemaan neuropsykiatristen oireiden (ADHD, autismikirjon häiriö) vaikutuksista lapsen toimintakykyyn sekä oppimaan käytännönläheisiä menetelmiä lasten arjessa tukemiseen.

Luennoilla käydään läpi erityisesti ADHD:ta, sen syitä ja vaikutuksia lapseen ja perheeseen. Saat tietoa myös koulun ja muun yhteis-kunnan tukimuodoista.

Arjen ohjausmenetelmiä lähestytään luennon ja vuorovaikutteisen keskustelun kautta. Menetelmien tavoitteena on tukea neuropsykiatrisesti oireilevien lasten ja perheiden arjen sujuvuutta, vähentää ristiriitoja ja vahvistaa positiivista vuorovaikutusta.

Luento koostuu kahdesta erisisältöisestä kerrasta.
Aika: OSA I: Torstai 30.9. klo: 16.30-19.30 ja
OSA II: Torstai 7.10. klo: 16.30 -19.30

Paikka: Kylpylähotelli Kunnonpaikka, os. Jokiharjuntie 3, 70910 Vuorela / Vuorela-Sali

Kohderyhmä: Pohjois‐Savon kuntien lapsiperhepalveluiden ammattilaiset, perhehoitajat, tukiperhehoitajat ja lapsen verkosto.

Kustannukset: Tilaisuus on maksuton. Tarjoamme iltapäiväkahvit.

Asiantuntijana: Kirsi Tolamo, toimintaterapeutti, ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja,
Coronaria Kuntoutus- ja terapiapalvelut Kuopio.
Kirsi on työskennellyt erikoissairaanhoidossa lastenpsykiatrian ja lastenneurologian yksiköissä. Hänellä on vankka kokemus neuropsykiatrisesti oireilevien lasten ja perheiden parissa tehtävästä työstä ja erityisesti ADHD-oireilevien lasten arjesta ja ohjauksesta. Kirsi on myös ohjannut ensitietokursseja ADHD-oireilevien lasten vanhemmille.