Tapahtuma on vuodelta 2022.

17.6. - 19.6.
Bellanpuisto Siikaranta 8, Kuopio
Kuopio Adventure Golf Club & Suomen Ratagolfliitto

World Adventure Golf Masters 2022

Kuva: Bellanpuisto

World Adventure Golf Masters 2022 -kisa (WAGM) järjestetään Kuopion Bellanpuiston citygolfkentällä 17.-19.6.2022. Kisan järjestäjä kuopiolainen minigolfseura Kuopio Adventure Golf Club yhdessä Suomen Ratagolfliiton kanssa.

Kyseessä on Minigolf Open Standard -alustalla (MOS) pelattava maailmanmestaruuskilpailu, jossa kolmen päivän aikana kisataan useissa eri sarjoissa: nuoret, naiset ja naiset seniorit, miehet ja miehet seniorit, parikilpailu (mixed pairs) sekä neljän hengen joukkuekisa.

Edellinen MOS-alustalla pelattu MM-kisa järjestettiin Kungälvissa, Ruotsissa vuonna 2019. Ruotsin kisaan osallistui pelaajia 14 maasta, yhteensä 103 pelaajaa. Koronan takia WAGM on jouduttu perumaan vuosina 2020 ja 2021.