Aika
30.3.2024 - 29.9.2024 klo 10:00 - 17:00
Kuopion museo Museokatu 1, Kuopio

Apinat! - Kädellisten tarina

Apinat! esittelee yli 60 kädellistä niiden omassa elinympäristössään. Miten eri apinat liikkuvat, mitä ne syövät ja kuinka ne kommunikoivat? Miten paljon apinaa meissä itsessämme on?

Näyttelyssä voi testata apinamaisia taitoja, kuten ruoanhankintaa ja ongelmanratkaisukykyä. Näyttely kertoo myös apinoita kohtaavista uhkista: elinympäristön tuhoutumisesta ja sukupuutosta. Miten voimme omalla toiminnallamme auttaa apinoita?

Apinat on Skotlannin kansallismuseon (National Museums Scotland) ja Nomad Exhibitionsin yhteistyössä tuottama kiertonäyttely.

Seuraa näyttelyyn liittyvää runsasta opastus- ja tapahtumatarjontaa Link icon Linkki

Liput: 13/7 € aikuiset, alle 18-v maksutta. Museokortti käy.