15.9. - 1.10.
Kreatorio Kuninkaankatu 21, Kuopio

IN OLDSCHOOL I TRUST! - Toni Hietomaa

Kuva: Kreatorio

Toni Hietomaan (alias; Kannibalet) kuvataidenäyttely iskee alkuperäisen Old School Metallin syntyyn aina 70-luvun alusta lähtien 90-luvun puoliväliin asti, niin genrettäin kuin myös maittain.

Kuvataidenäyttelyssä nähdään käsin piirrettyjä kollaasitöitä, jotka koostuvat lukuisten levynkansien yksityiskohdista.

Mustavalkoisista tussitöistä asiaan vihkiytyneet voivat löytää yksityiskohtia genrejen klassikkolevyistä aina obscure sarjan helmiin ja ehkä enemmänkin. Parhaimmillaan yhdestä työstä jopa 233 yksityiskohtaa Metallin historian levykansitaiteesta! Tämä kaikki käsin tehtynä, tottakai.

Näyttely on kunnianosoitus vanhan liiton metallille, sen alkuaikojen kansikuville ja ajalle ennen digitalisoitumista.

Näyttely on koettavissa Kreatoriossa ajalla
15.9.-1.10.2023 ke-pe klo 17-20. la-su klo 12-15