Pe 14.4.2023 klo 19:00 - 21:00

Andrea Tarrodi: Lucioles
Einar Englund: Valkoinen Peura
Manuel de Falla: Noiduttu rakkaus

Sirkuksen visuaaliset elementit yhdistyvät orkesterimusiikkiin kapellimestari Jukka Untamalan johtamassa konsertissa, jossa Kuopion Sirkuksen ammattitaiteilijat rikkovat painovoiman lakeja eri sirkusvälineiden avulla musiikin tunnelman mukaan. Tunnetilat ja esityksen tempo vaihtelevat seesteisestä hengästyttävän vauhdikkaaseen. Pohjoisen kylmiä maisemia maalaa eteemme Einar Englundin sarja elokuvasta Valkoinen peura, jonka musiikin säveltäjä rakensi lappalaisten laulujen aiheisiin. Vastaparina Andalusian lämpöön meidät vie Manuel de Fallan Noiduttu rakkaus flamencolaulajanaan Anna Murtola, ja johdantona kuullaan Andrea Tarrodin Tulikärpäset. Sirkusammattilaisten repertuaarista löytyy niin käsilläseisontaa, vannemanipulaatiota, jongleerausta, nuorallatanssia, ilma-akrobatiaa kuin myös visuaalisesti näyttäviä, led-valaistuja välineitä.

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri

LIPUT:
4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 € / 27 € eläkeläiset ja ryhmät väh. 20 hlöä / 11 € lapset alle 16v ja opiskelijat
4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v