Ke 5.4.2023 klo 19:00 - 20:10

Ensemble Nylandia
Matias Häkkinen, liidaus ja cembalo
Solisteina Tölölab-kokoonpanon muusikoita

Mielikuvituspassio kertoo pääsiäisen ajan musiikillisen tarinan uudella tavalla kattaen draaman kaaren palmusunnuntain hoosiannasta hiljaisen viikon kärsimyksen kautta ylösnousemuksen riemuun. Luvassa on tuttuja ja rakkaita klassikoita yhdistettynä ennen kuulemattomiin äänimaisemiin. Konsertti kunnioittaa vakavaa, perinteistä ja voimakasta aihetta, mutta sisältää myös kepeämpiä sävyjä, spontaania otetta ja jopa ripauksen vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Konseptin on suunnitellut cembalisti Matias Häkkinen tätä tilaisuutta varten. Illan aikana kuullaan toisiinsa nivoutuvia musiikkinumeroita: orkesteriosuuksia, elektroakustista improvisaatiota, laulua, nykyajan klassikoita sekä renessanssi- ja barokkimusiikkia myös periodisoittimin esitettynä. Esiintyjinä ovat Kuopion kaupunginorkesterin jouset ja elektroniikkayhtye Tölölab yhteistyössä Ensemble Nylandian kanssa.

Kesto noin 1h 10 min, ei väliaikaa.

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri

Liput: 10 €

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Toteutusta tukee Uudet klassikot –rahasto: SKR, Svenska Kulturfonden, Kordelinin säätiö ja Wihurin rahasto. Taiken avustuksen piirissä olevat toimijat yhdessä valtionosuutta saavien taidelaitosten kanssa.

Liput: Liput: 10 €