To 24.2.2022 klo 19:00 - 21:00
Kuopion Musiikkikeskus Kuopionlahdenkatu 23, Kuopio

KAUSIKONSERTTI 3: SIMPLICIUS SIMPLICISSIMUS

Kuopion kaupunginorkesteri
Leo McFall, kapellimestari (vaihtunut)
Fatima Boix Cantó, klarinetti

Sergei Prokofjev: Sinfonia nro 1 D-duuri op. 25 ”Klassinen”
Kalevi Aho: Pikkoloklarinettikonsertto ”Simplicius Simplicissimus” (Kantaesitys)
Ludwig van Beethoven: Sinfonia nro 2 D-duuri op. 26

Kalevi Aho lukeutuu aikamme merkittävimpiin ja myös tuotteliaimpiin säveltäjiin; hänen tuotannostaan löytyy mm. konsertto lähes jokaiselle sinfoniaorkesterin soittimelle. Nyt on vuorossa solistisoittimena harvinaisempi pikkoloklarinetti, ja myös itse teos on säveltäjän mukaan epätavallinen. Konsertto pohjautuu H.J.C. von Grimmelshausenin veijariromaaniin ”Seikkailukas Simplicissimus”, ja pikkoloklarinetilla on kirjan sankarin Simplicius Simplicissimuksen rooli.

Uutta konserttoa kehystää konsertissa kaksi vauhdikasta ja elämäniloa pursuavaa sinfoniaa, Prokofjevin ensimmäinen, lisänimeltään ”klassinen”, sekä Beethovenin toinen.

Tervetuloa turvallisesti konserttiin!

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri
Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v
Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v