Aika
Kuopio Tanssii ja Soi ry

Peeping Tom: Diptych

Kuva: Peeping Tom: Diptych ©Andrea Avezzu

Belgialainen Peeping Tom säväytti Kuopio Tanssii ja Soilla vuonna 2021, ja nyt yhtenä eurooppalaisen tanssiteatterin johtotähdistä pidetty ryhmä saapuu jälleen festivaalille Diptych-teoskokonaisuudella!

Peeping Tomin tyylille uskollisina Gabriela Carrizzon ja Franck Chartierin käsissä on syntynyt häiritsevä, tummanpuhuva ja eristyksissä olevan maailma, jossa elokuvallinen kerronta yhdistyy ainutlaatuiseen liikekieleen. Teos, jota tyylillisesti on verrattu muun muassa Twin Peaks -klassikkosarjaan, koostuu kahdesta osasta: The missing door ja The lost room.

The missing door sijoittuu huoneeseen tai käytävään täynnä ovia, jotka eivät aukea. The lost room tapahtuu valtamerialuksen hytissä, keskittyen hahmojen sisäiseen maailmaan. Lavasteiden vaihdos teosten välillä on näkyvä osa esitystä, ikään kuin katsoja pääsisi todistamaan elokuvan live-editointia.

The missing door ja The lost room luovat intensiivisen ja jännittävän trillerin, joka imaisee tiukasti otteeseensa!

Esitysajat:
12.6.–13.6. klo 18.00
Kuopion kaupunginteatteri,
Minna-näyttämö
Kesto n. 70 min, ei väliaikaa.

Ei suositella alle 15-vuotiaille.