17.6.2024 - 18.6.2024

Petri Kekoni Company Ei aikaa | Otid | Untime

Petri Kekoni Company  Ei aikaa | Otid | Untime
Kuva: Petri Kekoni Company Ei aikaa | Otid | Untime Photo: Pasi Orrensalo

Petri Kekoni Companyn Ei Aikaa | Otid | Untime on tilasidonnainen suurteos, joka nähdään Kuopion satamassa Luodolla ulkoilmaesityksenä.

Teos sai ensi-iltansa jälkeen vuonna 2022 runsaasti huomiota ajallisella, liikkeellisellä ja tilallisella konseptillaan. 12 tanssijalle tehty teos kestää kokonaisuudessaan neljä tuntia, jona aikana katsojat voivat valita vapaasti aikaikkunan kokemukselleen.

Ei aikaa etsii näyttämötapahtumille vaihtoehtoista muotoa, jossa ympäröivän elämän ennakoimattomuus on läsnä. Esitysprojektilla koreografi Petri Kekoni rakentaa aikakäsityksen, jonka mukaan teos olisi ikään kuin ollut aina olemassa, ja katsoja saa tästä jatkumosta sattumanvaraisen siivun. Kuten elämän pitkässä juoksussa, teoksessa ei ole yhtä alkua ja loppua, on vain alkuja ja loppuja.

Esitysajat:
17.6. klo 18-22 ja 18.6. klo 16-20