15.6.2022 - 7.8.2022 klo 12:00 - 18:00
Minna Canthin talo, Kanttila Minna Canthin katu 22, Kuopio
Minna Canthin talo ry

Tutustu Kanttilaan

Avoinna joka päivä klo 12:00 - 18:00. Tule tutustumaan Kanttilaan, Minna Canthiin ja tulevaan remonttiin. Voit vierailla koko talossa ja tutustua 200 vuotta vanhaan, kulttuurihistoriallisesti merkittävään rakennukseen. Huoneista löydät opaste- ja infotaulut ja halutessasi voit osallistua suunnitteluun. Popup-kirjakahvila ja Minnan puoti Kanttilan 1. kerroksessa. Käynti Kanttilaan Snellmaninpuiston puolelta, Minna Canthin katu 22, Kuopio.

Tarjolla myös:

-Taidenäyttely

- Valokuvanäyttely

- Minnan Salonki

- Mikko Valtosen (1968-2019) näyttely sisältää upeita maalauksia, sarjakuvia ja veistoksia. Kaikki teokset ovat myynnissä. Päänäyttely "Syvään Päätyyn" on esillä Kuopion taidemuseossa.

- Veikko Kankkusen (1954-2014) valokuvia Minna musikaalista. Musikaalin käsikirjoitus ja ohjaus Ritva Holmberg. Kuopion Kaupunginteatteri, 2006.

- Minnan Salonki (1880-1897) oli paikka, missä muutettiin maailmaa mm. keskustelemalla, kirjoittamalla ja kohtaamisilla. Kanttilaan perustetaan Minna Canth -akatemia, joka vaalii Minnan henkistä perintöä toteuttamalla tasa-arvoa ja sananvapautta edistävää toimintaa.

- Esillä myös Minna Canthin lauseita. Urbaani ry.

Liput 4€ (lapset yli 5., opiskelijat, eläkeläiset, työttömät) 6€ (aikuiset). Perhelippu 2 aikuista ja 2-3 lasta, 15 €. Ryhmäopastukset, ohjelmat alk. 65€. Ryhmävaraukset, tiedustelut tai vierailut aukioloaikojen ulkopuolella: info(at)minnapuoti.fi Liput ennakkoon: www.minnanpuoti.fi