To 14.4.2022 klo 19:00 - 21:00
Kuopion Musiikkikeskus Kuopionlahdenkatu 23, Kuopio

KAUSIKONSERTTI 7: VALOISAA VIULISMIA

Kuopion kaupunginorkesteri
Erkki Lasonpalo, kapellimestari (vaihtunut)
Elina Vähälä, viulu

Johanna Almark: Myrskyvaroitus
Peteris Vasks: Viulukonsertto nro 1 ”Distant light”
Pjotr Tšaikovski: Serenadi jousille C-duuri op. 48

Orkesterin jousiston konsertti alkaa Myrskyvaroituksella, Johanna Almarkin vuonna 2021 kantaesitetyllä teoksella, joka on saanut inspiraationsa aikamme suuriin aiheisiin kuuluvasta ilmastokriisistä. Latvialaissäveltäjä Peteris Vasks kuvailee viulukonserttoaan Distant Light (1997) ”lauluksi, joka syntyy tyhjyydestä kadoten takaisin tyhjyyteen, täynnä idealismia ja rakkautta näinä ihmiskunnan melankolisina ja dramaattisina aikoina” – konserton tulkitsee viulutaiteilija Elina Vähälä. Konsertti päättyy yhteen suurista jousiohjelmiston klassikoista, Pjotr Tšaikovskin Serenadiin jousille.

Tervetuloa turvallisesti konserttiin!

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri
Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v
Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v