To 12.5.2022 klo 19:00 - 21:00
Kuopion Musiikkikeskus Kuopionlahdenkatu 23, Kuopio

KAUSIKONSERTTI 8: CARMINA BURANA

Kuopion kaupunginorkesteri
Alberto Hold-Garrido, kapellimestari (vaihtunut)
Kaisa Ranta, sopraano
Matthias Rexroth, tenori
Ville Rusanen, baritoni
Vox Polaris ja UEF Kuopion ylioppilaskuoro (Jaana Turunen ja Richard Nicholls)
Haapaniemen koulun lapsikuoro (Marjut Rannankari)

Carl Orff: Carmina Burana

Carl Orffin legendaarinen suursuosikki, Carmina Burana, toteutetaan toukokuussa Kuopiossa mittavan taiteilijajoukon voimin. Tällaisena giganttisena kokonaisuutena teosta kuulee harvoin – Kuopiossa sitä on esitetty viimeksi vuonna 1995. Tämä on kuopiolaisen musiikkimaailman tapahtuma, joka pitää kokea!

Carl Orff sävelsi 24 maallista laulua sisältävän teoksensa vuonna 1937 ja se on hänen tunnetuin sävellyksensä. Carmina Buranan tekstit pohjautuvat keskiaikaiseen runokokoelmaan, joissa riemuitaan kevään paluusta sekä ylistetään nautintoja ja houkutuksia. Kohtalon pyörän liikkeet muuttavat milloin ilon katkeruudeksi ja toivon epätoivoksi. Musiikillisesti renessanssista ja barokista vaikutteita ottava teos tuo kuultaviin koko orkesterisoitinten värikirjon. Teos on pullollaan mieleenpainuvia melodioita, vavisuttavia rytmejä ja valtavia sointimassoja. Erityisesti alkuvoimaisen vaikuttava kuoro-osa O Fortuna on tuttu mainoksista ja elokuvista, sekä useiden populaarimusiikin yhtyeiden versioimana.

Tervetuloa turvallisesti konserttiin!

Järj. Kuopion kaupunginorkesteri
Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v

Hinnat sisältävät Kuopion Musiikkikeskuksen palvelumaksun 2 €/lippu. Palvelumaksut vaihtelevat ostopaikasta riippuen.

Liput: 33 / 27 / 11 € / 4 € konserttipäivän etulippu opiskelijat ja alle 20v