Ke 4.8.2021 klo 16:00 - 16:05
Kuopion museo Museokatu 1, Kuopio

Leonardoa ja sirkustaidetta

Kuva: Niko Puumalainen

Elokuussa Kuopion museossa ja taidemuseossa on mahdollisuus nähdä Kuopion Sirkuksen sielukkaita tulkintoja Leonardon anatomian tutkimuksista sekä renessanssin ja nykyajan välisestä suhteesta. Lisäksi päästään pikkiriikkisen kurkistamaan jo Kuopion museon vanhalle puolelle, jossa esitys pidetään, ennen kuin perusnäyttelyiden rakentaminen aloitetaan. Esitykset sisältyvät museoiden pääsymaksuun. Tervetuloa nauttimaan taidokkaista akrobatiaesityksistä!

Kuopion taidemuseo ke 4.8. klo 12 ja 13
klo 12: Anatomiaa ja ihmiskehon ihmeellisyyksiä / Käsilläseisonta-akrobatiaa, Jukka-Pekka Matero
klo 13: Tasapainoilun ihmeellinen maailma / Akrobatia- ja tasapainolautaesitys, Jenna Oivanen ja Henni Karkola

Kuopion museo ke 4.8. klo 16 ja 17
klo 16: Anatomiaa ja ihmiskehon ihmeellisyyksiä / Käsilläseisonta-akrobatiaa, Jukka-Pekka Matero
klo 17: Tasapainoilun ihmeellinen maailma / Akrobatia- ja tasapainolautaesitys, Jenna Oivanen ja Henni Karkola

Kuopion museon ja taidemuseon L3DNARDO DA VINCI -näyttelyissä on tänä kesänä ainutlaatuinen mahdollisuus tutustua renessanssinero Leonardo da Vinciin (1452–1519) sekä keksijänä että taiteilijana. Kehittyäkseen paremmaksi taiteilijaksi Leonardo tutki ihmisruumista sekä selvitti sielun ja ruumiin liikkeiden välistä yhteyttä. Ajan myötä Leonardo kiinnostui anatomiasta myös tieteellisessä mielessä. Myös Kuopion taidemuseon Sielu ja tietoisuus – Kurkistus näkymättömään -näyttelyssä avataan Leonardon asemaa anatomian tutkijana. Nykytaiteen näyttely tuo uusia näkökulmia tietoisuuden ymmärtämiseen tieteen ja taiteen vuorovaikutuksen kautta.

Liput: Sisältyy museoiden pääsymaksuun.