Tapahtuma on jo mennyt.

La 23.3. klo 20:00 - 02:00
Sawohouse Underground Tarhakuja 1, Kuopio

Aki Tykki

Happoradion keulakuvana tunnetuksi tullut laulaja-lauluntekijä Aki Tykki työstää parhaillaan sooloalbumia, joka julkaistaan helmikuussa 2024. Levyn ensimmäinen single Satulinna, Satumaa ilmestyi syyskuussa 2023.

”Soololevy on ollut salainen haaveeni jo pitkään, mutta kesti kauan ennen kuin tohdin edetä asian kanssa. Ajatus kuitenkin kypsyi hiljalleen syksyn 2021 aikana niin että uudenvuoden yönä 2022 tein päätökseni. Ilmoitin asiasta yhtyetovereilleni, jotka alkuhämmennyksen jälkeen taisivat ymmärtää ja ehkä hyväksyäkin syyni ja ratkaisuni. Alusta asti oli selvää, etten halua hajottaa bändiä. Yhtyeen kanssa sovimme jo silloin, että julkaisemme akustisen kokoelmamme syksyllä 2022 ja rundaamme kesän 2023 loppuun, jonka jälkeen jäämme tauolle ja työstän sooloani”, Tykki avaa taustoja.

Albumin tuottaa Emma-palkittu Jonas Olsson (BESS, Kuumaa). ”Olen ystävystynyt Olssonin kanssa muutaman viime vuoden aikana, joten kun hän tarjoutui tuottamaan sooloalbumini, päätös oli ns. no-brainer. Jonas on läpimusikaalinen tyyppi ja ymmärtää alaa niin laajasti, että hänen kanssaan on helppoa tehdä töitä”, Tykki jatkaa.

Ilmoittautuminen:Ovet klo 20.00. Showtime klo 23.00

Liput: Liput ennakkoon Tiketti.fi 26€ (sis. pm) ovelta 28€