13.9. - 18.9.
ANTI - Contemporary Art Festival yhdistys ry

ANTI - Contemporary Art Festival

Kuva: ANTI - Contemporary Art Festival

”ANTI-festivaalilla eletään nyt muutosten vuotta. Siinä missä festivaali itsekin etsii omaa uutta uomaansa – joskin aina uomista villisti rönsyillen – myös tämän vuoden festivaaliteoksissa ollaan matkalla. Useissa teoksissa tutkitaan myös yhteyksiä eri aikakausien välillä ja etsitään kollektiivisten rituaalien kautta asioita, joihin on vielä mahdollista – tai aivan mahdotonta – uskoa ja sitoutua kriisien varjostamassa maailmassa”, festivaalin johtava kuraattori Elisa Itkonen kertoo tulevan festivaalin ohjelmistosta.

TURVALLISEMPI TILA
ANTI-festivaali on syrjintävapaa tapahtuma. Emme hyväksy rasismia, ikäsyrjintää, seksismiä, heteroseksismiä, transfobiaa, ableismia, luokkasyrjintää tai kehokommentointia.

Ohjelmisto koostuu kansainvälisten ja kotimaisten taiteilijoiden ajankohtaisista teoksista, joita yleisö pääsee kokemaan maksutta ympäri Kuopion kaupunkia. Festivaaliviikko huipentuu jälleen ANTI Festival International Prize for Live Art -palkinnon jakamiseen.

Festivaali osallistuu tuttuun tapaan monenlaisiin ajankohtaisiin keskusteluihin ja ravistelee käsityksiämme ihmisestä, yhteiskunnasta ja taiteesta.

SHORTLIST LIVE!
Neljättä kertaa järjestettävässä Shortlist LIVE! -ohjelmistossa koetaan neljän ANTI Festival International Prize for Live Art -palkinnonsaajaksi ehdolla olevan taiteilijan live-esitykset. Palkinto esittelee, juhlistaa ja tukee ainutlaatuisia taiteilijoita. Lauantaina 17.9.2022 palkinto jaetaan 9. kerran Kuopiossa.

VARAA PAIKKASI!
Varaa paikkasi (0€) esityksiin ja työpajoihin ennakkoon. Paikkavaraukset esityksiin avataan elokuun alussa.

Kaikkiin tapahtumiin osallistuminen on yleisölle maksutonta.