Pe 22.7.2022 klo 19:00
Suokatu 22, Kuopio

BarokkiKuopio: Barokin heijastuksia

Kuva: BarokkiKuopio

”Jo vuosia sitten huomasin, että jos joskus olin apealla mielellä, improvisointi barokkioopperoitten kuolinkohtausten teemojen pohjalta paransi tunnelmaa. Uudessa kirjassani (Kulkija Venetsiassa) fiktiivinen säveltäjä selittää ilmiötä näin: " Jos tuntee jotakin niin syvästi, että pää on haljeta, niin se tunne pitää ajaa musiikkiin. Kun surun tai kiukun ilmaisee soitolla, ihminen vapautuu siitä tunteesta." Ystäväni, psykodynamiikan tuntija professori Kari Kurkela, on vahvistanut minulle sen, että tuollainen ilmiö on olemassa myös aivan oikeasti.

Konsertissa kutsun kuulijan kokemaan omia tunteitaan ja ajatuksiaan improvisaatioitteni kautta.”

-Eero Hämeenniemi

Konserttia voi kuunnella mukavasti tuolilla istuen tai tyynyillä tai matoilla köllötellen ja omia musiikin herättämiä mielikuviaan tunnustellen.

Eero Hämeenniemi, piano
Keskusseurakuntatalon sali, Suokatu 22