Ti 30.3.2021 klo 18:30 - 20:00
Kuopion kaupungintalo Tulliportinkatu 31, Kuopio

Kulttuuria hengen pitimiksi

Kuva: Kuopion kansalaisopisto

Kulttuuriharrastusten määrä ja laatu kuvastavat hyvin sosiaalista pääomaa, joka tarkoittaa kansalaisten keskinäisiä verkostoja, vapaa-ajan harrastuksia, sosiaalisena osallistumista ja luottamusta. Väestötutkimuksemme Suomessa ja maailmalla ovat osoittaneet, että mitä enemmän joukossa on sosiaalista pääomaa, sitä pitempään sen jäsenet pysyvät hengissä. Mutta miten tämä hyvä vaikutus välittyy? Esitän siitä oman näkemykseni, joka perustuu aivojen sosiaaliseen rakenteeseen ja toimintaan.

Yhteistyössä: Kuopion kansalaisopisto, Kuopion kaupungin vanhuspalvelut ja Kuopion kaupungin kansalaistoiminnan yksikkö.

Ei etäluentoa. Ei videotallennetta. Huom! luentopaikka.

Liput: Vapaa pääsy