La 27.8.2022 klo 10:00 - 14:00

Poliisin päivä Kuopiossa

Kuva: Itä-Suomen poliisilaitos

Poliisin päivä -tapahtuma Kuopiossa lauantaina 27.8.2022

Poliisin päivää vietetään kahden vuoden tauon jälkeen eri puolilla maata lauantaina 27.8.2022. Itä-Suomessa Poliisin päivää vietetään Kuopion torilla kello 10-14.

Tapahtumassa on mukana poliisiylijohtaja Seppo Kolehmainen. Luvassa on myös vauhtia ja vaarattomia tilanteita, kun liikennepuistokonstaapelit Maltti ja Valtti esiintyvät yhdessä Helsingin poliisisoittokunnan lastenbändin, Nallekoplan kanssa.

Poliisi tuo torille myös turvavyösimulaattoriauton, jossa voit testata, miten turvavyöt toimivat auton pyörähtäessä ympäri. Paikalla on myös Itä-Suomen poliisilaitoksen henkilöstöä eri toiminnoista keskustelemassa ja vastaamassa kysymyksiin. Mikäli olet kiinnostunut poliisin työstä ja koulutuksesta, tule jututtamaan paikalla olevia Poliisiammattikorkeakoulun työharjoittelussa olevia opiskelijoita.

Poliisin päivä on kaikille avoin ja sopiva kaikenikäisille.