26.8. - 27.8.
Kuopion tori Kauppakatu 45, Kuopio

Satoa Kuopio food festival

Kuva: Taste Savo

SATOA-ruokafestivaali juhlii pohjoissavolaista lähiruokaa ja luonnonantimia seuraavan kerran elokuussa 2022.

Ruokafestivaalia juhlitaan Kuopiossa Kuopion Torin läheisyydessä Kauppakadulla ja Puijonkadulla. Iloinen ruokafestivaali on paikallisten makujen juhla, jossa voi ostaa ja maistaa pieniä 3-6 euron arvoisia ruoka-annoksia katuruokakulttuurin hengessä ja nauttia samalla tapahtuman ohjelmasta kuten katumuusikoiden ja -taiteilijoiden esityksistä. Tapahtumaan ei ole pääsymaksua.

Tapahtumaan voivat hakea mukaan pohjoissavolaiset ravintolat ja toimijat, jotka sitoutuvat käyttämään annoksissaan paikallisia lähiraaka-aineita.