Aika
Sawohouse Underground Tarhakuja 1, Kuopio
Sawohouse Underground

SENTENCED -ILTA

Suuren suosion saanut Sentenced-aiheinen kirja- ja musiikkitapahtuma saapuu Kuopioon 5.10. Sawohouse Undergroundiin.

Luvassa on niin Sentencedin kappaleiden uusia akustisia sovituksia kuin kahden cover-bändin keikka illan päätteeksi. Paikalla on myös keväällä julkaistun elämäkerran Melankolian mestari - Miika Tenkula kirjoittaja Nefertiti Malaty.

Acoustenced soittaa Sentencedin kappaleita akustisina versioina kahden kitaran voimin, luoden näin uudenlaisia sovituksia alkuperäisistä Sentencedin kappaleista. Acoustenced pyrkii välittämään Sentencedin musiikin tunnelmaa ja sisältöä akustisen ja intiimin esitystyylin kautta.

Mourning Wood on Pohjolan melankoliasta syntynyt kokoonpano, joka koostuu musiikkialan ammattilaisista. Myös oman tuotannon kanssa kunnostautunut Mourning Wood tarjoaa viimeisen päälle autenttisen Sentenced-elämyksen rautaisen ammattimaisella otteella. Tunnelma keikoilla on kauniin haikea kuten asiaan kuuluu.

Elinkautinen on tamperelaislähtöinen Sentencedille omistautunut tribuuttibändi, joka esittää biisejä läpi yhtyeen diskografian sopivalla yhdistelmällä katkeruutta ja iloa. Elinkautinen tarjoilee rouheaa ja jykevää Senari-tulkintaa saaden tunnelman kattoon.

Nefertiti Malaty on kirjoittanut elämäkerran Melankolian mestari (Like kustannus). Kirja on tehty yhteistyössä Sentenced-yhtyeen jäsenten ja Miika Tenkulan perheen kanssa. Tilaisuudessa on mahdollista ostaa kirja ja saada se halutessaan omistuskirjoituksella.
Maaliskuussa 2024 julkaistu kirja kertoo kitaristin koskettavan tarinan lapsuudesta aina ennenaikaiseen kuolemaan saakka. Kirjaa on toivottu pitkään, sillä vielä vuosikymmenten jälkeenkin Sentenced nauttii fanien intohimoista arvostusta, ja Miika Tenkulan maine virtuoosimaisena kitaristina kasvaa entisestään.

Ikäraja: K18

Ilmoittautuminen:Tapahtuman aikataulu: ovet klo 19.00 Showtime: 20.00 Kirjailijan haastattelu ja yleisökysymyksiä, 21.00 Acoustenced, 22.00 Elinkautinen, 23.00 Mourning Wood

Liput: Liput tapahtumaan Tiketti.fi.
Lipun hinta ennakkoon: 18€ (sis.pm), ovelta 20€