27.5. - 29.5.
Vesileppis Vokkolantie 1, Leppävirta

Tropical Winter Ukulele Festival

Kuva: Vesileppis

Perinteisesti tammikuussa pidettävä TROPICAL WINTER UKULELE FEST jouduttiin siirtämään pandemian vuoksi. Hiutale-ukulelekilpailu onnistuttiin kuitenkin järjestämään online-tapahtumana jo talvella. Vuonna 2022 festivaalin uusi ajankohta on 27.-29. toukokuuta.

Festivaalin pääesiintyjiksi saapuvat italialainen musiikkiteatteri JASHGAWRONSKY BROTHERS, ukulelekilpailun kakkonen MIG MARTINS Brasiliasta sekä havaijilaista musiikkia esittävä, nykyisin Sveitsissä asuva CHARLIE FISCHER ja Hiutale-kisan nelonen GAUTE SØDERHOLM Norjasta. Kotimaisista esiintyjistä tunnetuimpia ovat HETA SAARENKUNNAS JA TRIPLET-YHTYE sekä kokeneet taiturit JARMO JULKUNEN ja MARKUS RANTANEN.

Ukulele sopii moniin musiikkityyleihin. Perjantai-iltana Ukevirtaset-yhtyeen solistina esiintyy tangokuningatar Tiina Räsänen ja sunnuntain kirkkokonsertissa laulelmia tunnelmoi ANNA HANSKI.