Aika
Kuopio Tanssii ja Soi ry

Aditi Mangaldas: FORBIDDEN

Kuva: Aditi Mangaldas Dance Company Photo: Von Fox Promotions

Palkittu tanssitaiteilija Aditi Mangaldas tuo Kuopioon väkevän sooloteoksensa FORBIDDEN, joka syventyy naisen halun tukahduttamisen teemaan.

Mangaldas on intialaisen Kathak-tanssin mestari, ja hän valjastaa ennakkoluulottomasti Kathakin traditiot vuoropuheluun nykytanssin kanssa. FORBIDDEN rikkoo naisen seksuaalisuuteen iskostettuja tabuja – teos tuo esiin rohkeasti ja samalla haavoittuvasti epäkohdan, jossa naisen eroottisuutta ja seksuaalista halua on pidetty uhkana läpi ihmiskunnan historian.

Mangaldas kysyy teoksellaan, miksi naisia ympäri maailman rangaistaan, tuomitaan, vainotaan ja häpäistään vain siksi, että heillä on rohkeutta ilmaista omaan halunsa?

Intensiivisessä, mutta samalla kauneuden ja herkkyyden säilyttävässä teoksessa Mangladas antaa äänensä naisille, jotka on vuosien saatossa hiljennetty.

Esitysajat:
15.–16.6. klo 15.00