Pe 21.7.2023 klo 15:00
Kuopion museo Museokatu 1, Kuopio

BarokkiKuopio: Sinne puhkeaa virvoittava lähde

Kuva: BarokkiKuopio

Kosket pauhaavat, tyynnyttävät vedet virtaavat, pääskyset ja varpuset löytävät kodin ja siunaava sade tuo elämän. Raamatun tekstit vilisevät kuvauksia Jumalan luomasta luonnosta ja ihmisen luontosuhteesta kaikessa monimuotoisuudessaan, aina suurista syvyyksistä peurojen huolettomaan hypähtelyyn.

Tuomiokirkon kanttoreiden lauluyhtye ja Ensemble Nylandia sukeltavat yhdessä näihin virtoihin mm. Charpentierin ja muiden barokkisäveltäjien siivittämänä!

Konsertti sopii myös mainiosti Kuopion museon valtavan kauniiseen luontoaiheiseen näyttelyyn, johon voi tutustua ennen tai jälkeen konsertin.

Tuomiokirkkoseurakunnan kanttoreiden lauluyhtye: Riikka Haapamäki, Anna Antikainen ja Jaakko Tyni
& Ensemble Nylandian pienyhtye

Liput: Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 € etukäteen BarokkiKuopion nettikaupasta.