8.2.2025 - 9.2.2025 klo 19:00 - 23:00
Ohjelmaravintola Maxim

Jarkko Martikainen - Mierolaisuudesta Itse tehtyyn elämään

Jarkko Martikainen juhlakiertueelle alkuvuodesta

”Mierolaisuudesta itse tehtyyn elämään” juhlistaa artistin 20-vuotista soolouraa

Arvostettu laulaja-lauluntekijä Jarkko Martikainen juhlistaa 20-vuotista soolouraansa juhlakonsertein alkuvuodesta 2025. Mierolaisuudesta itse tehtyyn elämään -nimeä kantava kiertue kattaa yhteensä 13 paikkakuntaa ympäri Suomen. Martikainen esiintyy kiertueella yhdessä pitkäaikaisimman soittotoverin, kosketinsoittaja Petri Tiaisen kanssa.

– On kulunut jo hieman yli kaksi vuosikymmentä ensimmäisen oman levyni Mierolaisen (2004) julkaisusta. Soololevyiksi kutsuttuja pitkäsoittoja on kaikkineen ehtinyt kertyä yhdeksän. Siksi onkin juhlan paikka, ja monistamme juhlan useammalle paikkakunnalle kiertueen muodossa. ”Me” tarkoittaa lisäkseni pitkäaikaisinta soittotoveriani, kosketisoitintaiteilija Petri Tiaista. Hän tuli YUP:n jäseneksi syksyllä 1994, joten kiertue edustaa myös reilun 30 vuoden yhteistyötä välillämme, Martikainen kertoo.

Kiertueen eteen on tehty pohjatöitä jo yli puolen vuoden ajan ja tullaan tekemään aina h-hetkiin saakka. Juhlakonsertit tulevat sisältämään soololevyjen materiaalin lisäksi tuoreita, vielä levyttämättömiä lauluja sekä otantoja YUP-vuosilta. Martikainen povaa juhlakonserteista muotoutuvan erikoisia ja tärkeitä iltoja.

– Pyrkimyksenä on voimistaa soittaen ja laulaen niitä juurisyitä, jotka ovat olleet kulloisenkin laulun synnyn taustalla. Se kysyy kosolti pohjatöitä, mutta palkitsee ja luo merkityksellisyyden tunteita. Uskon illoista muotoutuvan hyvin erikoisia, tärkeitä myös. Niistä syistä ennakoin vuoden 2025 helmi- ja maaliskuun iltoja jo nyt, toivottamalla tervemenoa meille ja tervetuloa teille, artisti kertoo.

Kiertuekokoonpano:
Jarkko Martikainen: laulu ja kitarat
Petri Tiainen: kosketinsoittimet ja taustalaulu
Janne Teuronen: valotaide
Vesa Laasanen: miksaus

Maxim avautuu klo 16.00, Showtime: 19.00
Tilaisuuden kesto: 2h 20min (sis. 20 min väliaika), toteutetaan istumakatsomona.

Ikäraja: K18

Liput: Liput tapahtumaan tulevat myyntiin perjantaina 11.10 klo 10.00