Aika
Maxim Kuopio

Sexteto Viento Argentiinalainen Ilta

Kuva: Sexteto Viento

Sexteto Viento on argentiinalaiseen tangoon erikoistunut yhtye, joka soittaa sekä tanssittavaa tangoa Kultakauden (n. 1928 – 1958) tyyliin että uudempaa konserttitangoa. Yhtyeen ohjelmistossa kuullaan niin Astor Piazzollan Tango nuevo -sävellyksiä kuin tanssijoiden rakastamia perinteisiä tangoja, valsseja ja milongojakin. Kaikki esitettävät kappaleet ovat yhtyeen oman sovittajan käsialaa ja pyrkivät olemaan mahdollisimman uskollisia esikuvilleen, aidoille argentiinalaisille tangotulkinnoille.

15.11. Sexteto Viento esittää yhden setin konserttitangoa ja tangolauluja sekä kaksi settiä perinteistä tanssittavaa tangoa. Illan aikana yleisöllä on mahdollisuus nähdä aitoa argentiinalaista tangoa tanssittuna, kun Tango Alegría ry:n aktivistit astuvat tanssiparketille.

Nimi Sexteto Viento viittaa puhallinsoittimiin, jotka tuovat soittoon väriä ja vaihtelevuutta. Tarvittaessa ne toimivat myös ilmaisuvoimaisina soolosoittimina. Yhtyeen laulusolistina toimii Anneli Pasanen, jonka tie on johtanut suomalaisesta iskelmästä ranskalaisen chansonin kautta argentiinalaiseen tangoon. Sitä hän on opiskellut Buenos Airesissa argentiinalaisen laulunopettajan johdolla.

Yhtye on soittanut argentiinalaista tangoa vaihtelevina kokoonpanoina syksystä 2015 ja esiintynyt konserteissa ja argentiinalaisen tangon tanssiaisissa eri puolilla Suomea.

Yhtyeen kokoonpano on seuraava:

Katja Kankaanpää, viulu
Anna-Elina Lavaste, huilu
Maxime Laffitte, klarinetti
Heikki Valkonen, bandoneon ja sovitukset
Leena Toivanen, piano
Kiira Siikavirta, kontrabasso
Anneli Pasanen, laulu

Maxim avautuu klo 16.00
Showtime klo 19:00, tanssit klo 20:15

Ilmoittautuminen:Maxim avautuu klo 16.00. Showtime klo 19.00 , tanssit klo 20.15

Liput: Ennakkoliput 25,50 (sis pm), ovelta 28€