4.6. - 29.8.
VB-valokuvakeskus Kuninkaankatu 14-16, Kuopio

Martin Parr: Life’s a Beach

Kuva: Kuva / Photo: Benidorm, Spain, 1997. © Martin Parr / Magnum Photos

VB-valokuvakeskuksen kesän 2021 näyttely tuo Kuopioon yhden kansainvälisistä valokuvauksen kärkinimistä. Arvostetun kuvatoimisto Magnumin kuvaaja Martin Parr (s.1952) on tehnyt yli 40-vuotisen merkittävän uran. VB-valokuvakeskuksella nähtävä näyttely “Life´s a Beach” on sisällöltään yksi Parrin tuotannon tärkeimmistä aihepiireistä.

Parrin värikylläiset lähikuvat öljytyistä auringonottajista ja hiekkaisista piknik-hetkistä kokoavat kaikki kiehtovat persoonallisuudet oman henkilökohtaisen paratiisinsa ääreltä yhdeksi eksentriseksi kokonaisuudeksi.

Useasti palkitun englantilaisen mestarikuvaajan tuotantoa on viime vuosina hartaasti odotettu nähtäville myös Suomeen. Parr on työskennellyt ja valokuvannut myös Suomessa, ja edellisestä maassamme nähdystä näyttelystä on jo kulunut aikaa.

Avoinna: ma-pe 12-18 la-su 10-16

Liput: 8 / 6 €