Tapahtuma on jo mennyt.

Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

ISÄ

Kuva: Sampo Jaakkola

André haluaa pärjätä yksin kotona, omillaan. Anne-tytär on syystä huolissaan. Tuntuu kuin rakas, hankala ja omapäinen isä eläisi jo omassa, muistisairauden mukana alati muuttuvassa maailmassaan. Varastaako Annen palkkaama hoitaja isän kellon, vaihtuuko huoneiden järjestys miten sattuu, kenen kotona tässä oikein tänään ollaan? Jokainen aamu on aloitettava tyhjästä: missä minä olen? Onko hoitaja ovella tuttu? Entä tytär, onko tämä ainoa tyttäreni, eikös niitä ollut kaksi, semmoinen mukavampikin?

Florian Zeller on Euroopan arvostetuimpia nykydramaatikkoja. Hän osaa punoa kirpeän rajuihin kohtauksiin odottamatonta huumoria. Moneen kertaan palkittu näytelmä on omassa sarjassaan ainutlaatuinen: se katsoo maailmaa päähenkilönsä silmin. Elokuvaversio (2020) voitti kaksi Oscar-palkintoa, mm. parhaasta miespääosasta, jota näytteli Anthony Hopkins.

Rooleissa: Esko Roine (vier.), Riina Björkbacka, Ari-Kyösti Seppo, Kaisa Ritola, Sari Harju ja Ilkka Pentti.

Liput: 33 € / peruslippu
31 € / eläkeläiset, opiskelijat, lapset (alle 16v.), työttömät, varusmiehet
29 € / ryhmät (väh. 20hlö), pyörätuolit.
Avustajat veloituksetta, mutta heillä on oltava paikkalippu.