Tapahtuma on jo mennyt.

Kuopion kaupunginteatteri Niiralankatu 2, Kuopio

MOMO

Kuva: Sampo Jaakkola

On tullut aika hypätä seikkailuun! Kuopion kaupunginteatterin ja Tanssiteatteri Minimin yhteistuotannossa sekoittuvat teatteri, tanssi, parkour ja taikuus. Tämä on nähtävä!

Kuvittele maailma, jossa kenelläkään ei ole aikaa. Ei aikaa ystäville, ei aikaa mielikuvitukselle eikä seikkailuille. Momolla on kuuntelemisen taito. Totuus on, että hänellä on aikaa kuunnella ihmisten huolia, aikaa leikkiä ystäviensä kanssa, aikaa ihmetellä maailmaa vanhan kadunlakaisija Beppon kanssa ja unelmoida turistiopas Gigin kainalossa.

Elämä kulkisi hyvin omalla mallillaan, mutta kaupunkiin soluttautuvat Aikavarkaat, harmaat herrat. Nämä armottomat agentit huijaavat kaupunkilaiset säästämään aikaansa aikapankkiin, josta sen saisi myöhemmin korkojen kanssa takaisin. Ihmisten elämä muuttuu ankeaksi ja harmaaksi, mutta Aikavarkailla ei ole aikomustakaan antaa säästettyä aikaa takaisin.

Kaikkia huijataan, paitsi Momoa. Kuuntelemisen taidon avulla hän oivaltaa, mitä on meneillään. Rohkea Momo saa apua Mestari Horalta ja kilpikonna Kassiopeialta, ja yhdessä he käyvät taisteluun voittamattomalta tuntuvaa vihollista vastaan.

Momo perustuu Michael Enden romaaniin, jonka saksankielinen alkuteos julkaistiin jo vuonna 1973. Momosta on tehty lukemattomien näytelmäsovitusten lisäksi myös elokuvia. Michael Enden romaanin pohjalta tehty fantasiaelokuva Päättymätön tarina on monelle tuttu.

Rooleissa: Sari Harju, Atte Antikainen, Ari-Kyösti Seppo, Ilkka Pentti, Riina Björkbacka, Mikko Paananen, Sari Happonen, Katri-Maria Peltola ja Santeri Niskanen.

Tanssijat: Tanssiteatteri Minimi: Virva Torkko-Muñoz, Jasu Parviainen, Katja Mustonen, Aurora Suhonen ja Anniina Tammi.

Liput: 28,50 € / peruslippu
16,50 € / eläkeläiset, opiskelijat, työttömät, varusmiehet, lapset (0-16 v.)
13,50 € / ryhmät (väh. 20 hlöä), pyörätuolit
69 € / Pienryhmä 4 hlö (väh. 1 aikuinen ja 1 lapsi)
Avustajat ilmaiseksi, mutta heilläkin on oltava paikkalippu.